Pages

27 september, 2009

Något fint jag har varit med om

Dagens utmaning är att berätta om något fint jag har varit med om den senaste veckan. Så det skall jag göra.

Igår gick jag i Handen där jag bor. Från tågstationen och hem. Plötsligt såg jag allt med nya ögon. Det var fint att upptäcka Handen från ett nytt perspektiv. Nu såg jag hur området formades av människor och av natur. Alltså inte bara de som har bestämt var den och den byggnaden skall stå utan de människor som besöker eller bor i Handen. Människor som bland annat lämnar avtryck med hjälp av sprejfärg eller klistermärken.

Jag såg hur naturen välde utanför formarna, rann över kanterna och tog utrymme i anspråk. Jag såg hur människor försökte påskynda växtlighetens återerövrande av platsen genom att plantera blommor på några besynnerliga och några inte så besynnerliga platser.

Ofta är jag för fångad i mina egna tankar för att se något alls, så när synintrycken hinner före tankarna blir jag överväldigad och det är som om jag aldrig har sett vad-det-nu-är-jag-tittar-på förut.

Bildexempel på vad jag såg

Mikusagi

Inga kommentarer: