Pages

26 september, 2009

GaySHa

Åh ni vet
jag är ju en sådan där HBTQ-person
och jag är dessutom en sådan där aktivist
och så läser jag på Södertörns högskola
så vad gör jag?

Jag sparkar med mina otränade ben för att hålla GaySHa över vattenytan och sedan sparkar jag ännu mer för att försöka föra det frammåt. Det är lite svårt, jag är inte världens bästa simmare. Det går långsamt. Men det går.

GaySHa är en förening för Södertörns högskolas HBTQ-studenter och våra vänner. Det är viktigt att organisera sig, tycker jag. Den som är mest organiserad vinner, typ. Så därför måste HBTQ-vänner alltid vara organiserade i större utsträckning än HBTQ-ovänner är det.

Om nu en sådan där Södertörnare skulle råka titta in här så är hen hjärtligt välkommen till GaySHas möte på tisdag. Vi skall sparka med benen. Jag har nästan ingen föreningsvana och nästan inga idéer, men jag har viljan. Du måste inte heller ha idéer, bara en vilja stark nog för att orka ta dig till Primus' första våning klockan 16:00. Idéer är förstås varmt välkomna.

Det vi funderar över är väl hur en styr det här skeppet framåt och vad som skall hända ombord på det. Eller, skepp och skepp. Det är väl mer en eka. En liten charmig eka snickrad med kärlek.

Vi har en Facebook-grupp. Helt sant.

Hallå förresten är det inte ett krav att vara student på Södertörns högskola för att vara medlem i GaySHa. 


Mikusagi


Läs även andra blogginlägg om , , , , , ,

Inga kommentarer: