Pages

26 augusti, 2009

Geografi och jag - ett nytt försök

Så, skolan har börjat igen. Slut är dagarna som jag själv bestämde när de skulle börja och sluta (arbetslöshet är inte bara dåligt). Nu är det istället schemalagt. Igår började jag 14, idag 8, så det där med att få in nya rutiner är inte det enklaste. Hur som helst, det är Samhällsorientering B jag läser nu. Det innebär en väldans massa geografi. Det jag var minst bra på i gymnasiet. Jag är positiv, jag tror att jag kan klara det här galant. Det är ingen gymnasiegeografi jag läser nu, det handlar inte om att memorera kartor och läsa om sandsten. Eller vi kommer nog att läsa om sandsten, men geografi har fått en ny betydelse för mig nu. Det handlar inte bara om berg, hav och luft. Det handlar om människor. Hur människor anpassar sig efter miljön och hur vi förändrar naturen. ALLTSÅ JA TACK! Det här kan nog bli intressant, åh så spännande!


Mikusagi


Läs även andra bloggares förhoppningsvis intressanta åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Sargoth sa...

Samhällsorientering? Låter kul. Ge oss gärna de roligaste bitarna i bloggformat.

Min skola börjar inte förrän på måndag, så jag är fortfarande kvar i sista dagarna-fasen av mitt sommarlov. Förnekelse de luxe, liksom. ;)

Mikusagi sa...

Skall försöka, men har inte riktigt förstått hur jag skall blogga om kurser. Lovade att blogga om retoriken förra sommaren. Gjorde jag inte. Förutom att skriva om min nervositet inför examenstalet.