Pages

03 juli, 2009

Tänk på barnen!

Det är sommar, och alltså snart dags för Stockholm Pride. Då kommer folk skriva insändare och blogginlägg som låter ungefär så här "Men varför måste ni klä ut er? Klart ingen tar er på allvar då", "Usch för dessa parader! Är det ingen som tänker på barnen? Bilflaken är fulla av fullvuxna karlar i minimala shorts och ringar i bröstvårtorna, och på gatorna går tjejer med bara tejp för brösten! Är inte gatorna till för alla? Skall barnen stanna hemma under denna dag?", "Varför finns ingen pride-parad för straighta?".

Jag kan se in i framtiden!

Själv ser jag fram emot Pride-veckan och paraden. Bästa grejen varje sommar!


Mikusagi

1 kommentar:

Paul Stjernberg sa...

Själv kan jag bli lite cynisk när jag ser Prideparaden eftersom jag har sett bögvärlden från insidan och det finns ingen sammanhållning där. Det är ju lite av ett massmediajippo över det hela, det kan man inte komma ifrån. Dessutom kan man bli lite trött på heterosexuella kändisar och politiker som vill visa hur fördomsfria dem är. Trollhare skrev ett roligt inlägg om detta på sin blogg.