Pages

06 juli, 2009

Kawaii

Plättaaaaar n__nIdag har jag ätit plättar (med pinnar för jag skall alltid vara så speciell) och läst Kawaii - en bok jag fick av Paul som jag namedroppar eftersom hen faktiskt använder sitt namn när hen kommenterar här.

När jag fick den i handen bläddrade jag direkt till ett av de sista kapitlen, ett som handlade om manlig kärlek, könsöverskridande och androgynitet, men idag läste jag boken från sidan 1. Jag har inte hunnit så långt än, men jag gillar det jag har läst hittills. Den handlar om fenomenet japanska pojkband och tonårsidoler.

Tack för boken, Paul!


Mikusagi


Läs även andra bloggares åsikter om , och

1 kommentar:

Paul Stjernberg sa...

Varsågod. När jag gick igenom mina bokhyllor (skulle behöva köpa en till) så hittade jag den här boken och tänkte på att du säkert skulle uppskatta den.