Pages

16 juni, 2009

Veckans undran 6

Jag ser en riksdagsdebatt på TV. Varför? Jag trodde att jag tittade på SVT1, för jag tittade först på Gomorron Sverige. Sedan övergick det till en nästan tom riksdagssal och jag dröjde kvar. Det är lite så där halvtråkigt att titta på, men jag tycker att det är intressant att höra politikerna diskutera och förklara frågor som inte får så stort utrymme i media.

Nu undrar jag om det går att hitta någon planering över när vilken fråga skall behandlas. Det skulle ju vara trevligt att veta hur det låter när de pratar om de frågor som intresserar just mig.

Så, går det att få veta tidpunkt för när olika frågor skall diskuteras?


Mikusagi

Läs även andra bloggares tankar om , ,

3 kommentarer:

Paul Stjernberg sa...

Har inte riksdagen någon egen hemsida ?

Mikusagi sa...

Jo, men jag har för mig att den är ASTRÅKIG.

PGW sa...

Den ÄR astråkig. Men informationen finns där om man orkar rota runt där en stund. Man får vara beredd på att det liksom prasslar om det hela bara.