Pages

07 juni, 2009

Min kamera har nya ben

Igår var jag i stan med min kusin Elina. Vi skulle titta på kamerastativ, så vi gick till Japan Photo på Götgatan. Tyvärr var det nationaldagsstängt, så vi begav oss till fotoaffären under Åhléns City. Den hade gått i konkurs. Då gick vi mot Gamla stan, där finns en fotobutik med överpris på filmrullar (80 spänn styck överensstämmer väl inte med det genomsnittliga priset?) men som tur var gick vi förbi ett Teknikmagasin på vägen så vi gick in där och frågade. De hade två stora stativ, de var ungefär lika höga men den ena var tyngre och kostade dubbelt så mycket.

Jag vet att jag inte borde köpa saker, det är inte bra för miljön. När jag ändå håller på att bikta mig kan jag erkänna att jag köpte en dryck från Japan förra månaden. Världens osmartaste köp om en tänker på all koldioxid jag orsakade för en konstig, söt mjölkdrink som inte ens smakar mjölk. Det gör vi inte om! När det gäller stativet så tänker jag ursäkta mig med att det går att använda hur länge som helst så länge det inte går sönder, dessutuom funkar det till de flesta kameror så det är ett engånsköp.

Så, jag köpte så klart det billigare och lättare. Elina får testa det lite innan hen bestämmer sig för om hen skall ha ett likadant.



Det var trevligt att vara ute i stan med min kära kusin, som alltid är trevlig och intressant att prata med. Vi brukar säga ibland att vi ses alltför sällan - och det är verkligen sant! Vi trivs verkligen bra tillsammans, det är kanske inte så konstigt då jag bara har två kusiner (och dem har jag alltid älskat högt) så det var liksom vi tre barn i släkten som hängde ihop. Elina har alltid känts som en jämnårig för mig, många gånger mer än mina klasskamrater. Detta är inte längre konstigt eftersom vi är så gamla, men det var lite förvirrande för mig när jag gick i mellanstadiet. Då är varje år en rätt stor åldersskillnad eftersom det händer rätt mycket i utvecklingen på kort tid. Elina är två år yngre, eller 2,5 år yngre om vi skall vara petiga. Nu är vi som sagt gamla, Elina går ut gymnasiet nästa vecka. Sedan väntar osäkerheten, med skräcken för att få U i någon kurs för då vill inte CSN ge en pengar och oron för att inte få något sommarjobb.

Jag önskar dig lycka till, Elina!


Mikusagi

Läs även andra blogginlägg som rör , , ,

Inga kommentarer: