Pages

10 maj, 2009

Kom ned på festen om du blir störd

Min granne gillar musik. Det kan jag höra. Det är okej, för det låter bara på dagen. När det låter passar jag ofta på att t.ex. diska. Det är trevligt att jag inte måste gå upp mitt i natten i min pyjamas och knacka på för att be henom sänka volymen.

Jag vet vad hen heter. Hen presenterade sig och sade "Jag gillar att låta, det kanske du har märkt. Om det stör så är det bara att knacka på så fixar vi det."
är det inte trevligt? Jag tycker det i alla fall. Det vore jobbigt om det vore en sådan där respektlös människa som tänkte "Jag lyssnar på musik när jag vill och hur jag vill!".

Ibland har en tur.


Mikusagi

Läs andras blogginlägg om

2 kommentarer:

Elina sa...

han hade en väldigt irriterande musikstil tycker jag. men verkar ju iof trevlig! har du träffat de andra grannarna än? :P

Mikusagi sa...

Ja, jag har tagit i hand med en annan. De andra har jag sprungit på i korridoren och bara hälsat som hastigast på.