Pages

08 december, 2008

Miku blir kock

Nu skall jag laga mat. Jag skall experimentera fram en maträtt. Det har jag inte gjort förut, inte från scratch i alla fall. Jag brukar utgå från något recept jag har sett. Så att jag vet att quornbitar passar med matlagningsgrädde och dill
men nu tänker jag utgå från det jag har.

Det är läskigt, jag är inte världens bästa på att veta vad som passar ihop
(eller så är jag det, jag tror att väldigt mycket passar ihop, andra människor begränsar sig kanske av ren rädsla)

En gång lagade jag plättar
utöver det vanliga hade jag i marmelad och Danonino
och säkert något annat läskigt.
Jag tyckte det inte smakade något speciellt alls (mjölken tog väl bort det mesta)
mamma tyckte att det smakade gott. Fastän mitt recept blev avfärdat av densamma.

Vi får se vad det blir den här gången.


Mikusagi

Inga kommentarer: