Pages

18 december, 2008

Jag har bestämt mig (igen)

Jag vill bli lärare när jag blir stor. Det kanske ni inte finner särskilt överraskande, jag läser ju faktiskt till lärare. Ibland får jag liksom en nytändning, jag känner på nytt att "Åh, jag vill bli lärare". Förra gången var det efter att ha besökt Farsta gymnasium och träffat trevliga lärare och elever. Denna gång är det efter tre dagars praktik.

Jag tycker om eleverna. Allihop! Det är så roligt att de är olika! Det kanske inte känns så just när någon håller på och stör, då är jag mest irriterad, men annars känns det bra.

Vi såg på film, som vi sedan diskuterade. Det var verkligen intressant att höra vad eleverna hade att säga, vad de hade lagt märke till och vad de hade reagerat på. Idag tror jag faktiskt att de flesta tänkte till och det blev jag jätteglad för. Det var en nöjd och glad Miku som gick hem idag.


Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: