Pages

23 juni, 2008

Don't Panic - Act!

När jag var liten fick jag lära mig vilka rättigheter jag hade. Jag hade rätten att inte bli slagen, och jag hade rätten att få ha mina brev ifred. Inte ens mina föräldrar fick läsa mina brev! Varför säger jag "inte ens"? Jo, för föräldrar får göra sådant polisen inte får, de får komma så nära som regeringen aldrig gör. De ser dig naken, de tar tempen på dig och de bestämmer när du skall duscha. Det finns det ingen anstalt som gör. Alltså hade de större rätt till mitt privatliv än någon annan MEN de hade inte rätten att läsa mina brev. Jag förstod att det var viktigt att kunna uttrycka sig utan att obehöriga läste. Jag var glad att jag hade denna rättighet.

Den rättigheten förlorade jag i och med den nya lagen som säger att försvarets radioanstalt får läsa mina mail och SMS. Därför sätter jag ned foten och säger ifrån. Ge mig tillbaka min frihet!

Thomas Tvivlaren skriver om dagen och visar bilder.
Angner skriver om ändringen i förslaget och jämför det nya Sverige med USA.
Intressant skriver också deep.edition och nu skall jag sluta masslänka - för den här gången.

Mikusagi

Andra om: Svart måndag, FRA-lagen, rättigheter

Inga kommentarer: