Pages

18 juni, 2008

Berättelse och bilder från manifestationen

Live-bloggning eller vad är det här?
Det här är ett positivt och glatt blogginlägg (varning för de som vill sura, läs någon annan gång!)

Jag räknade ut att jag nog kunde hinna manifestera/demonstrera innan föreläsningen, om jag lämnade platsen runt klockan nio. Så då gjorde jag det. Jag var väl där vid åtta vah, Arla?
Ja, Arla var också där. Självklart. Vi möttes i Gamla stan fast inte planerat. IT'S THE FATE!

Aja, så till saken...
Vi var där för att visa att vi inte ville bli bevakade av FRA. Andra som ville visa sitt missnöje var Piratpartiet, MUF, Miljöpartiet (eller var det Grön ungdom?) och SSU. Jag såg en Lars Ohly vimla förbi.

Efter ett tag var det ordentligt med folk där och vi började ropa "Stoppa FRA". Då kom Leif Pagrotsky som såg sin chans - varför inte utnyttja denna engagerade folksamling? Uppmärksamhet på mig! (tänkte Leif). Så Leif ställde sig vid huvudentrén och visade upp en Stoppa FRA-lapp. Publiken jublade.



Jag tycker att det var lite gulligt :3

Lite innan den händelsen så gick jag och Arla runt för att titta på folk. Jag träffade en gammal genuskompis (HEJ KRAM DU ÄR MASSA GULLIG OCH JAG SAKNAR DIG HEJDÅRÅ MER FOLK VÄNTAR!!!) och sedan gick vi vidare... då såg vi... [häftig bloggare]! I rena förskräckelsen vände jag om så vi stod med ryggarna mot [bloggaren] (det var jag som styrde (vi höll varandra i handen) för jag är en sådan där aktiv och dominant person).

Miku: Det är [häftig bloggare]!
Arla: Aa jag såg!
Miku: Vad gör vi?

Sedan stod vi och planerade ett tag. "Det är lika läskigt som Christer Sjögren!" sade jag. "Vah? Nähj!" sade Arla. Efter ett tag tyckte jag att jag var duktig för då hade jag vridit oss 90 grader så vi istället stod med sidan mot [bloggaren]. Trodde vi. Hen hade vid det laget flyttat på sig xD
Det slutade i alla fall att vi hälsade. JAG HAR TRÄFFAT [HEMLIGT VEM]! Vad säger ni om DET vah?

Arla introducerade mig för folk som hen pratar med via IRC. Tänk att den som verkade gulligast på nätet var sötast IRL! Får jag vara så utseendefixerad att jag liksom bara nämner det och inget annat?

Jag hann till skolan i alla fall, massa peppad av alla protestrop.

Mikusagi

Artiklar: Svenska Dagbladet, DN, Aftonbladet, Politikerbloggen
Aftonbladet TV,

Bilderna är tagna av mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mikusagi sa...

Vet, är avis ju. Eller, jag är lite mindre avis nu, hehe.

Anonym sa...

Det var Grön Ungdom! ;)

Mikusagi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria Ferm sa...

Det var faktiskt både Miljöpartiet och Grön Ungdom :)