Pages

01 april, 2008

April 2008

Nu är det april. Vet ni vad det betyder? Det betyder att jag fyller år snart. I år fyller jag 20. Jag lämnar tonåren. Jag känner mig stressad. Vad är det jag måste jag göra innan jag upphör att vara tonåring? Jag hade tänkt stå och skrika i en megafon på ett torg, skrika att jag vägrar bli vuxen. Jag hade tänkt ut början på ett tal, men jag minns det inte riktigt. Jag har ingen megafon heller, och jag är lite feg.

Jag vet inte... klockan tickar, jag kan känna tiden rinna. Snart är jag 20, då är det för sent. Det är bara en siffra, men jag hade tänkt göra något symboliskt av det
men vad? Vad har jag tid med? Vad vill jag? Vad orkar jag? Vad vågar jag?

Bah... det är ju nu som någon vän skall komma in och planera in sig i min almanacka och se till att jag gör något givande. *väntar*

Mikusagi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker lätt att du ska göra det.

Mikusagi sa...

Vad?

PGW sa...

Om du slutar vara tonåring så måste jag ju komplettera med en tonårskonsult! Var hittar jag en sådan? Vill du vara min 20-nånting-konsult fortsättningsvis?

*förvirrad tant*

Mikusagi sa...

Det här är nästan jobbigare än när jag skulle fylla 18!

Ja, jag vill vara din 20-nånting-konsult :)

PGW sa...

Hurra jag har en egen 20-nåntingkonsult :-))

Suck jag blir verkligen insnöad, jag behöver träffa människor i alla åldrar, jag blir ju helt hemmablind på att bara umgås med jämnåriga och lite yngre och lite äldre.

Kan man låna en tonåring på bibblan?

Mikusagi sa...

Ja, nu är jag ju snart bara lite yngre än dig PGW :P

Du får ta och leta fram nya bloggare!