Pages

15 mars, 2008

Om man inte vill sabba sina chanser att vinna, kan man sno något från ABBA och se risken försvinna

Om Sibel skrev jag förut att låten inte knappt gjorde intryck alls hos mig. "Låten? Det var en ballad. Mer minns jag inte. In genom ena örat, ut genom andra. Ballader måste vara bättre än så för att fastna i mitt huvud." Efter att ha hört den ett par gånger till i Andra chansen så tyckte jag bättre om den, och visste hur den lät. För klänningen känner jag likadant idag som jag gjorde för två veckor sedan.
Svenska folket, tycker ni inte om Linda Bentzing? Linda har varit min stora kärlek den här veckan. Jag röstade två gånger på bidrag nummer fyra. Jag brukar inte rösta mer än en gång så det är mycket. Linda, du är skitsnygg!
Amy Diamond, ta en låt på svenska, en låt som det låter lite 60-tal om. En riktig schlagdänga. Kom sedan tillbaka och äg Globen och hela Europa, okej? Du är bra. Du är värd en riktig låt. En riktig schlagerlåt.
Tyvärr räckte inte I Love Europe-kampanjen hela vägen. Christer Sjögren kom inte ens bland de tre bästa. Synd, Christer.
BWO, jag förstår inte Rolinskis skjorta. Annars var ni heta som vanligt men jag har nog tröttnat på erat sound lite.
Hero, vad var det för låt? Jag menar, varför vann den? Ja, nu vinner den säkert hela ESC och så... men är det ESC som är viktigast?

Melodifestivalen är förnyat, men charmen består. De har klarat av att undvika att förändra tävlingen för mycket. Ni vet, när BingoLotto blev "digitalt" (inga riktiga lådor, inga tavlor som vändes) så var det ju inte alls lika roligt längre. Eller vad säger ni?
Jaja, Linda är min vinnare. Nu blir det macka, päron och banan.

Sweeney Todd kan ni se om ni gillar bleka figurer som är svarta runt ögonen, deperimerade, har vilt svart hår med en grå strimma, om ni gillar London under den smutsiga tiden med de vackra kläder, och om ni gillar musikaler
men inte om ni inte vill se blod eller (rak)knivar.
Så här borde någon säga om filmer, så blir det ju lättare att veta om man skall se en film eller ej. I alla fall om man har vissa regler, som jag. Behöver förstås inte vara samma regler.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

En tar en titt i IMDb om en vill veta hur en film ter sig.

Mikusagi sa...

Det står ju inte det jag vill veta. Dummer!