Pages

15 februari, 2008

No handsome-Valley

Idag skulle jag gå på föreläsning och seminarium i Homosexualitetens historia. Jag såg fram emot det. Jag såg fram emot att träffa genusvetare och att ha snygg-Dahl som föreläsare. När jag kom till skolan och flämtandes lunkade in i rätt korridor (eftersom jag nyss har varit sjuk och infektionen säkert ligger kvar i kroppen blir jag anfådd vid lätt ansträngning, så som lunkning) såg jag en lapp på salsdörren. Där stod det att det var inställt. Neej! =(
Fast det var lite bra ändå. Jag fick mer tid till att läsa. Jag har inte läst all litteratur som jag måste ha koll på för att skriva tentan (Etnologi) som vi fick igår och som skall in på fredag nästa vecka. Jag är duktig. Idag har jag läst om svenska folksägner. Det var någon af Klintberg som hade skrivit boken. Stundvis var den intressant, men bara delarna som jag troligen inte kommer ha användning av i den här kursen. Suck!

Jag tycker sapfist låter lite fint. Jag tror jag skall vara en ibland. Fast nu vill jag mest vara en asexuell bibliofil för jag har fått två nya knappar - en med en färggrann trekant och inskriptionen "A6", och en knapp där det står "Library Lover" i ett hjärta.

Mikusagi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Af Klintberg? Heter inte han typ Bengt?

A6? Som i pappersformatet?

PGW sa...

A6? Som shoppingcentrat i Jönköping?

Han heter typ Bengt. Eller till och med exakt Bengt :-)

Anonym sa...

:D Jag fattar titeln nu.

Mikusagi sa...

xD <3