Pages

16 februari, 2008

Melodifestivalen 2008; Deltävling 2 Västerås

Den här deltävlingen sågs hemma hos Lingonsylt :)

På åttonde plats har vi Sanna Nielsen som sjöng en engelsk ballad med titeln Empty Room. Den var inte dålig, men den ligger sist för att den inte var bättre än de övriga sju bidragen.

På sjunde plats skrålar The Nicole sin låt Razborka. Hen kom in på en tron, buren av några snygga dansare. Det snöade på scenen och så... rockade det. Det var en rätt rolig låt. Razborka, Razborka...

På sjätte plats har vi... Johnson och Häggkvist! Jag gillar både Carola och Andreas Johnson, men låten One Love var inte tillräcklig. Dessutom hade Carola en förskräcklig klänning, och låten var på engelska! Engelska är inte mitt känslospråk. Tyvärr tog inte Carola i heller, och man fick aldrig riktigt höra de båda artisternas olika röster.

På femte plats spatserar Rongedal. Ni vet, de där bananflugorna. De rakade tvillingarna. De såg fräcka ut i sina röda kostymer och de utnyttjade hela scenen. Det kanske de andra artisterna gjorde också, men inte så det märktes. De här bröderna gled, hoppade och sparkade, det var riktigt roligt att se. Just a minute var nästan tre minuter lång, inte endast en som Luuk sade :0

På fjärde plats har jag placerat Andra generationen. Jag försökte faktiskt rösta på dem efter första gallringen. Lingon sade att Kebabpizza, Slivovitza låter lite som Ansiktsburk-låtarna. Jag håller med. Det var en rolig låt med drag i, och jag gillade deras scenkläder och den stora trumman.

På tredje plats har vi Ola som hade en bra melodi men Olas utstrålning var inte att skryta med. Love in Stereo... vad betyder det? Stereo är typ flera, motsatsen till mono. Så... polyamori?
Nej, jag vet inte. Varför fick Ola en så hög placering hos mig?

På andra plats har vi Alexander Schöld. Hen var söt och sjöng om en svala. Den första svalan. Fint :)

På första plats jublar Lasse Lindh. Det var svårt att välja mellan Lindh och Schöld. Du behöver aldrig mer vara rädd var lite för ledsen för mig, men Lasse är ju så söt! :)

Inga klara vinnare, inga klara förlorare. Jag gillade alla bidragen litegrann. Fast jag kommer nog tycka mer om vissa senare, och mindre om andra. Jag rangordnar dem innan man får veta vilka som har gått vidare till andra omröstningen, för att jag inte skall påverkas av resultatet. Åh så rättvis jag är!

Mikusagi