Pages

24 januari, 2008

Ännu en skittidning

Idag läser jag Studenmagasinet. En ny tidskrift för studenter. Jag är akademiker nu så därför säger jag tidskrift istället för tidning. En tidskrift är lite bättre, lite viktigare än en tidning. En tidning blir en tidskrift först när den läses av akademiker och studenter som kan diskutera den över en kopp kaffe och prata multikulti och känna sig viktiga. Det är sant. Tror jag.

Tidningens egen spelrecensent Henry berättar i detta första nummer av Studentmagasinet om Dreamhack Winter 2007. Där 80 000 burkar Jolt Cola såldes och uppskattningsvist 50 000 GB porr byttes mellan datorerna. Vems uppskattning är det? Hens egen? Åker man verkligen till Dreamhack för att skicka porr till sin kompis? 10'455 datorer, 50'000 GB porr. Blir inte det rätt mycket porr per dator? Får besökarna fylla i undersökningsblanketter, eller finns det en storebror som bevakar allt som sker?
Ursäkta, men jag har svårt att tro att man släpar med sig sin dator för att skicka porr, något man lika gärna kan göra hemma. På bilden ser man 20 datorskärmar tydligt, och hundratals otydligt... jag ser ingen porr.
"Skulle man dessutom ha turen att vara född tjej så finns det faktiskt oändliga dejtingresurser. Bara på Dreamhack fanns det nämligen över tio killar för varje tjej, så det var bara att välja och vraka bland likasinnade."
Jag tänker inte ens kommentera det. Just nu varken orkar eller vill jag peka ut det uppenbara.

De flesta studenter är ungdomar, och vad vore en ungdomstidning utan sex? I premimärnumret svarar Ellen Franzén från TV4 på olika frågor. Ellen är/har varit med i Sexinspektörerna, och det går väl inte att hitta en vettig människa som vill visa sina klienter i TV när de har samlag filmandes av värmekamera.

Fråga: Om man redan har hunnit ha 100 sexpartner när man tar studenten, bör man då söka hjälp för sexmissbruk eller är det normalt?
SVAR: Det låter ju i mesta laget, särskilt om man är tjej. Men det går inte att dra någon slutsats angående sexmissbruk enbart från antalet sexpartners. Det kan bottna i andra saker, exempelvis bekräftelsebehov.


Får man ens säga så? Får man svara att det är mycket "om man är tjej"? Varför sorterade ingen bort det idiotiska svaret? Varför får Ellen Franzén vara med i det här numret? JAG skulle ju kunna svara bättre på frågorna!

Nej, nu lägger vi ifrån oss den här tidningen!

Mikusagi

5 kommentarer:

Anonym sa...

O_O Vad SJUKT!

Mikusagi sa...

Sou desu

Anonym sa...

sexinspektören heter Suzanne Lindtsröm. jag är bara journalisten som har frågat ut henne. hur läser du? mvh Ellen Franzen

Mikusagi sa...

Inte vet jag :0

Anonym sa...

Vilken fruktansvärd _tidskrift_ :-P