Pages

02 januari, 2008

I annorlunda land

Jag har en balkong i Japan. Jag var där för första gången natten till idag. Jag låg och blundade och fann helt plötsligt att jag befann mig i Japan, på asfallt. En flygplats kanske? Jag såg berget Fuji och hoppade, pekade och skrek fangirl-aktigt till min kompanjon "Titta, det är Fuji-san! Jag ser Fuji-san!". Sedan bugade jag och sade "Fuji-san, det är en ära att få se dig.". Det kändes så levande att jag såg det som ett tillfälle att skapa en plats för eftertanke och avslappning. Därför skapade jag mig en balkong.
Från balkongen kan jag se Fuji-san utan ansträngning. Jag kan sitta där i skräddarställning och njuta av den sköna naturen. På balkongen vänster om min bor en japan. Eller ja, inte på balkongen. Oftast är japanen inne i sin lägenhet. Som en ram runt Fuji (från min vinkel sett, alltså) växer träd. Träden har jag sett på tavlor från Kina, så de finns säkert i Japan också. Jag vet inte hur träden ser ut när de inte är 'målade' men i min fantasi är de som en blandning mellan bonsaiträd och tall.
Ni är välkomna dit, men då får ni bo på våningen under, eller/och kanske på andra sidan av byggnaden, med utsikt över körsbärsträdgården. Jag har aldrig varit på andra sidan, men jag anar att där finns ett antal körsbärsträd.

Jag älskar min fantasi.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulligt. Hjärtahjärta.

Anonym sa...

jag älskar din fantasi jag med