Pages

14 november, 2007

Obs! Gubbmarknad - Sveriges största sortiment

Mina föräldrar har skaffat sig en stuga att tillbringa helgerna i. Det betyder att mina föräldrar har accepterat att de är gamla. Stugan har utedass, och utedasset behövde en dassring. Därför åkte jag och pappa till Obs! för att handla just en sådan. När vi hade förstått vilken avdelning vi skulle leta på delade vi upp oss. Jag hade inte mobilen med mig men om båda är på samma avdelning kan det inte vara helt omöjligt att hitta varandra.
När jag skulle försöka hitta pappa igen upptäckte jag att det cirkulerade ett flertal kopior i butiken. Män i samma ålder som pappa, och de hade likadan röst som pappa. De kan omöjligt vara födda med samma stämband, så jag tar det som ett bevis på att gubbar som gillar byggavdelningarna på Obs! vill låta på ett visst sätt. Jag skall aldrig bli en gubbe på Obs!' byggavdelning.
Det var svårt att hitta min pappa, för av alla gubbar som lät exakt likadant var det bara han som inte pratade. Han pratade inte med personalen (trots att han behövde hjälp) och han pratade inte med sig själv. Jag tror att av alla de gubbarna som var på den byggavdelningen på Obs! var det min pappa som trivdes minst.

Mikusagi

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avskyr skiljetecken i egennamn.