Pages

10 september, 2007

STORT MIKUMODEEXTRA

Eftersom jag tidigare dissade random tidningars försök till spontanmode så måste jag gottgöra det genom att göra ett eget modereportage. Jag kan det här med kläder. Jag är nästan född med kläderna på!



För en vanlig skoldag passar det bra med en skjorta och en kavaj som är i samma färg som ditt hår - i mitt fall brunt! :D
Sedan skall man stå så att man ser kissnödig ut, annars är det inte på riktigt.
Kavajen har man gärna fått av någon som har tröttnat på den.





För en kvällspromenad någon gång mellan sommar och höst krävs en någorlunda varm jacka - typ en grön militärjacka från Kungliga Operan!
En gravallvarlig min är ett måste till denna dödligt snygga utstyrsel.







Svart och vitt är en bra kombination som ger ett intryck av stilighet. Skjortan kostade vad den heter på MQ men västen hade ett lagom pris på någon vanlig klädaffär. Jag tittade inte på skylten när jag gick in så jag vet inte vad den hette. Jackan är köpt på RockZone och är både svart och vit! Så där slipper jag ju göra något. Ninjahalsbandet kommer från Science Fiction-bokhandeln och ger den där extra nördiga touchen.



En lilarutig blus ger ett intryck av oskuldsfullhet och man känner sig lite som den där flickan som åkte iväg till landet Oz. En bieffekt är ett sug efter att ha picnic.









För en vanlig dag på stan passar det utmärkt med jeansjacka. Fast man måste ju självklart dekorera den så att man inte ser ut som alla andra.
Är det lite kyligt - använd en palestinasjal så att alla tror att du är aktivist av något slag.





Om man någon gång vill se ut lite som en tjej så tar man på sig en kjol och så något lätt och ljust. KLART!










Det är detaljerna som gör det. Något runt höften och så en söt grej som hänger på byxorna - där har vi Mikusagi i ett rosa melonskal.

Mikusagi

Inga kommentarer: