Pages

20 september, 2007

Språket skapar världen

Jag tycker att poststrukturalism är jätteintressant! Det kan ju bero på att jag är intresserad av språk, filosofi och genus, och poststrukturalism är något jag kan kombinera dem i. Faktiskt så är hela postmodernismen något jag skulle vilja titta närmare på. De hör ihop på något vis, men Wikipedia påstår att ingen vet riktigt hur.

Förhållandet mellan poststrukturalism och postmodernism är oklart. Kritiker till dessa brukar klumpa ihop dem, medan förespråkarna gör vissa distinktioner. Postmodernism har hävdats vara en tillämpning av poststrukturalismen. Postmodernism brukar också användas i vidare bemärkelse som namn på en epok (den post-moderna).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Poststrukturalism



Nej men! Det här är andra gången (idag) som jag lägger ifrån mig boken för att blogga! Bara för att jag blir så lyrisk över allt jag får, kan och vill lära mig. Skärp dig, Miku!

Mikusagi

Inga kommentarer: