Pages

24 september, 2007

Det kan ju inte ha varit min födelse hon pratade om

Idag skulle jag hämta mamma från hennes jobb, men jag fick vänta en stund eftersom kopiatorn krånglade. Ett papper hade fastnat. Mamma stod på knä och kämpade sig svettig med att få loss papperet. Till slut satt det inte längre något papper i maskineriet.
Mamma ställde sig lättat upp och sade "Det är som en förlossning!" och jag kunde inte låta bli att undra vad det är för förlossningar hon har varit med på eftersom papperet kom ut i flera delar.

Nu hängde jag ut min mamma vilket jag inte får för henne, men jag gissar att det här inte gör något för jag är så rolig!

På vägen till mammas jobb stötte jag på min gamle svensklärare Larz. Det var trevligt. Vi pratade ett tag. Jag har planer på att bli svensklärare, och jag har tänkt att jag skall inspireras lite av Larz. Han talade om ordklasser och tempus med så stor inlevelse att man inte kunde låta bli att vilja lära sig mer. Jag minns hur han energiskt pekade här och där på tavlan samtidigt som det på hans röst lät som om han nyss hade kommit på hur DNA egentligen fungerar. Det kändes som om han lärde oss något helt nytt.
Det finns fler lärare jag har tänkt sno lite taktik från, och så har jag andra som exempel för hur jag inte skall göra. Jag skall t.ex. inte stå och skrika dagarna i ända, då får eleverna ont i huvudet.

Mikusagi

Inga kommentarer: