Pages

02 augusti, 2007

Vad visste antikens folk?

Mitt favoritprogram på Discovery Civilisation är What the Ancients Knew. Sist jag såg det handlade det om antikens kineser. De gjorde massor av häftiga saker, som t.ex. en kruka som kunde förutse jordbävningar. Dessutom gjorde de papperpengar långt före oss :o Fastän vi svenskar var först med det i hela Europa så var vi inte före kineserna. Jag undrar om de också använde dem som checkar. Jag menar, våra sedlar hade från början en text där det stod hur många guldmynt man kunde få för dem om man gick till banken.
Fast det mest intressanta är ändå när reportern berättar om medicin. Även om jag redan visste allt det han sade, för att jag har läst på så duktigt i skolan.

Oj, nu när jag tittar på www.tv.nu ser jag att programmet håller på precis nu så jag springer iväg. Hej då!

Mikusagi

Inga kommentarer: