Pages

02 augusti, 2007

Om ninjor

Det finns ett par saker man bör veta om ninjor. Jag skall ge er ett par exempel samtidigt som jag kastar in länkar till höger och vänster i min lilla text. Ninjor är den ultimata formen av krigare. Fast de är inte krigare. Ninjor kan bruka våld på ett sätt som ingen annan människa kan, trots eventuell utbildning i diverse asiatiska stridskonster. Detta för att ninjor inte är mänskliga. Ninjor kommer självklart från Japan, för inget annat land kan skapa något så ofelbart som en ninja. Tekniken och filosofin har utvecklats under hundratals år, och nådde sitt ultimatum någon gång kring Kristi födelse. Om du ser en ninja, så är det inte en ninja. Om det regnar så blir inte ninjan blöt, regnet blir ninja. Eftersom ninjor inte är mänskliga, kan de andas under vatten och sväva ovanför trädtopparna. Samtidigt? Jag vet inte. Jag skulle inte bli förvånad om svaret var ja. Ninjor behöver inte äta oftare än en gång i månaden. När ninjor äter så äter de nudlar. Inte okokt ris, som folk kan tro. Det är sumobrottare som äter okokt ris.

Ninja är också ett verb. Det betyder, på ett ungefär, smyga.

7 Seconds Of LoveNinja

Mikusagi

Inga kommentarer: