Pages

06 juli, 2007

Rapport från huset vid vattentornet

Jag är uppe i Söderhamn och hälsar på mormor och morfar. Det var länge sedan jag var här. När jag var yngre var jag i Söderhamn varje sommar, plus någon helg eftersom min storasyster bor här.

Söderhamn är en fin stad, men jag skulle bli galen om jag bodde här. Jag skulle raka av mig håret och gå runt med kläderna bak-och-fram eller vad som helst bara för att ingen skulle gå och tro att hen visste vad jag är för sort. För det blir lätt så här, man tror att man vet allt om alla. Att man vet hur folk är och varför. Man kan inte rå för det, det bara blir så. Det är säkert så i alla småstäder. Jag skulle kvävas. Tyvärr.

Vet ni vad jag saknar här? Nördar, folk på marken, ungdomar. INGEN SITTER PÅ MARKEN! Jag borde gå och sätta mig på marken i stan, så det blir lite ordning. I stan. Stan är som ett förortscentrum, fast lite större. Eller, det beror på vilken förort man menar. Dubbelt så stort som vissa förortscentrum, mindre än andra.

Jag tror att jag förstår varför det har blivit så populärt att handla på Internet.

Jag hade en vagel i ögat, men imorse när jag vaknade var den borta. Nu har jag en finne i näsan och en i örat istället. JAAJ!!

Mikusagi

Inga kommentarer: