Pages

11 juli, 2007

Drottninggatan fram

*rättar till kameran så att alla kan höra mig* (jag leker videoblogg idag)
Hej Internet! *tittar misstänksamt omkring mig för att se om någon tjuvlyssnar på det som kommer att finns tillgängligt på nätet och därför inte alls är hemligt egentligen*
Idag har jag varit på stan för att leta parasoll snedstreck paraply. Det gick inte så bra. För... ehm... alltså, först var jag i... öhm... på Drottninggatan! För att gå till PUB! Alltså PUB, den där affärsgrejen, inte en pubb. Ja, men i alla fall... så jag var där, och så gick jag runt lite tills jag hittade rätt. Alltså, till BR. Så, aah, jag var på BR och då såg jag att det inte fanns några volangparaplyer där så jag bah "Ah, nu vänder jag!" (tyvärr, jag pratar så här IRL). Ah, så då gjorde jag det. Jag kom till Hötorget på något konstigt sätt. Jag förstår inte hur eller varför. Varken hur eller varför, menar jag. Jag kom på att på Slussen så finns en sådan där affär som typ är second hand. Dit kan man ju gå! Det är lite jobbigt när man är törstig, men... jag bestämde mig för att gå ändå. Jag gick in i en massa butiker på vägen till Gamla Stan. I en så såg jag käppar! Promenadkäppar! Jag blev värsta glad och tittade på priset. Hundratjunio! Det har jag ju faktiskt med mig i kontanter! Så jag tog tag i en käpp för att liksom aah, känna på den. Då märkte jag att den var av plast! Fast det var meningen att det skulle se ut som trä! Värsta fin gammal gren såg den ut som, med så här... ojämnheter! Jag vill inte ha en plastkäpp, så jag gick därifrån. Mm... *ser sur ut*
Men i alla fall, jag orkade inte gå ända till Slussen. När jag var vid Gamla stans tunnelbanestation åkte jag hem.
Ja... så att... ja, hej då! *vinkar*
*stänger av kameran*

Mikusagi

Inga kommentarer: