Pages

27 juni, 2007

Macho Magasin #1 / SOMMAR 2007

Idag var jag på stan med Arla, och vi hittade faktiskt ett nummer av Macho! Inte första gången vi letade inne på Pressbyrån/Presstopp, men andra gången. Den kanske hann mogna under de där timmarna vi satt på trappan utanför McDonald's och åt bröd och bananer. För visst var det mer än en timme, Arla?

Nåväl, jag är glad. Jag har min tidning. Det är en mycket bra tidning. På två sidor var det genusbingo så nu skall jag leta kvinnor med högklackat och män som är feminister och känner sig duktiga. Jag och Arla testade våra kön och fick reda på att vi är tjejer båda två eftersom vi helst sitter med benen i kors och hellre åker pariserhjul än bergochdalbana (Hallå, jag känner varken tjejer eller killar (förutom Arla) som väljer pariserhjul framför något som går snabbt. Inte för att jag har superkoll på folks tivolivanor, men ändå). Det var roligt. Nu känner jag mig extremt supertjejig. Det kommer jag göra ända tills någon börjar snacka smink, mode, raka/vaxa, snygga bratkillar eller något annat sådant därnt som jag tycker är negativt med tjejer idag.

Jag tyckte att det var intressant att läsa om Göran Lambertz. Han är alltid intressant. Jag vet inte varför. Kanske för att han syns i TV så mycket och får diskutera svåra frågor. Kanske för att han påminner mig om någon. Kanske för att han ser rolig men tråkig ut på samma gång.
WAH! Jag kom precis på vem han påminner mig om! Bibliotekarien Anders i Bäckahagens skola (namedrop for the win)

Mikusagi

Inga kommentarer: