Pages

11 maj, 2007

Sommarlängtan / Sommarfruktan

Jag var på skolbiblioteket idag för att göra klart ett arbete (inom ämnet alternativ medicin för er som är nyfikna). Jag såg böcker. Jag kom på att jag vill läsa böcker! Jag vill ha sommarlov och läsa böcker om politik, etnologi, könsfrågor! Sedan vill jag läsa den där boken av Sartre, den som jag lånade över jullovet men inte läste ut, och sedan vill jag läsa böcker om filosofi, och sedan om sådana där viktiga människor som alla känner till.
Jag vill, jag vill, jag vill! =(

Eller, jag vill nog inte ha sommarlov. Nej, usch! Jag älskar lektioner! Jag vill ha fler! Jag vill inte bli utslängd ur skolan, jag älskar att lära mig!
Jag börjar ju gilla allt fler folk, och precis då kastas jag ut.

Jag tycker inte om det där "Man skall sluta när man är på topp.".
Vem vill sluta då?

Mikusagi

Inga kommentarer: