Pages

27 maj, 2007

Rine-sama och tonfisk desu

Apropå att kombinera svenskt med japanskt (inlägg) så gillar kejsarparet Linné. Jag gillar också Linné. Jag minns i mellanstadiet när vi fick läsa om honom. Jag tyckte att han lät helskön som låg i gräset och självlärde sig. Inte för att jag inte gillade lektioner, men skolan på Linneaus' tid verkade mindre trivsam.
Imorse hörde jag (från radion i köket) att man överväger att begränsa fisket av japansk tonfisk. Jag undrar om tonfisksushi blir dyrare då. Tonfisksushi betraktas som fint, om jag har uppfattat det hela rätt. Särskilt om det är gjort på den feta delen av tonfisken. Olika tonfisksushi har olika namn. Jag kan bara toori.

Arla vill förresten inte fira Sveriges nationaldag. Inte ens på mitt sätt :( Han typ dissar nationalism.
Jag viiiiill! T__T Tror ni man kan hitta någon annan jörd som vill och kan?

Mikusagi

Inga kommentarer: