Pages

28 maj, 2007

Antal skoldagar kvar: 3

Man behöver inte gå på lektioner längre. Eller, vi kanske har kvar utvärderingar i något ämne. Jag vet inte om alla lärare tänker bry sig om det, enligt mina tidigare erfarenheter så brukar inte dåliga (enligt mina och mina kompisars kriterier) vilja ha utvärderingar. Det kan betyda olika saker, som
A. Läraren antar att vi alltid dissar alla kurser och att vi alltid skriver att allt är skit.
B. Läraren vet av sig att hen är dålig men vill inte ha det svart på vitt. Det skulle göra för ont.
C. Läraren är så dålig att hen inte bryr sig om vad vi tycker (lite som A)
Kan ni komma på fler anledningar?

Jag vill ha lektioner. Jag har krävt Laxen på filosofilektion. Alltså, som vi skall ha imorgon. Fotografin skall jag gå på, eftersom de individuella valen fortsätter (treor slutar en vecka tidigare) ett tag till. Vi skall på utställning någonstans. Det blir nog kul ^__^
Vi slutar om en vecka... eller, om några få dagar... så då tycker jag att vi skall använda den tiden vi har kvar väl. Tänk så mycket man kan lära sig nu när man inte har massa arbeten i huvudet!
Hur som helst tänker jag gå till skolan halvtidigt (Pappa, hur gammal är du? Halvgammal. När kommer mamma hem? Halv. Vad är ett halvsyskon? Kan ni vara lite halvtysta? Nu börjar andra halvlek!) och plugga japanska, för jag börjar glömma det språket och det vill jag ju inte. Jag skall se om jag kan roffa åt mig lite fler lektioner också 8D

Mikusagi

Inga kommentarer: