Pages

13 maj, 2007

Protest mot könsuppdelningen

Nu säger jag hen istället för hon/han och när jag vet eller inte orkar tänk ut om man säger hon eller han (jag är lite lat så där). Jag har funderat på om jag skall sluta säga han och hon, och istället alltid säga hen. Jag fick idén från Fanny Ambjörnssons bok "Vad är quuer?".
Jag orkar nog inte.

Jag har också funderat på att som regel använda herrtoaletten istället för damtoaletten. Någon gång har jag väl gjort det, för liksom orka leta upp rätt dörr? Det är läskigt, folk skäller på en... och tänk om det är urinoar! Urinoarer är inte bra. Blåsan töms inte helt om man står och kissar. Ja, det gäller män också.

Ja, för jag vill vara tonåring och bråkig och protestera mot allt. Om mindre än ett år så är jag tjugo, alltså inte tonåring.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min far har sagt att det är tvärtom. Att man tömmer mest om man står upp.

Vem ska jag tro på?

Mikusagi sa...

Jag har fått min info från mamma, som är rätt kunnig när det gäller anatomi och medicin. Jag har även fått datan bekräftad av Edith, som vi också litar på.