Pages

21 april, 2007

Svänskann

Idag köpte jag Svenska Dagbladet. I min familj läser vi Aftonbladet (och så läser jag Stockholm City, Metro och Punkt SE på vardagarna) , men jag har tröttnat på den tidningen. Ni vet hur den är. Dessutom har jag märkt att jag är lite efter, jag har inte riktigt koll på vad som händer i världen. Därför köpte jag Svenska Dagbladet idag. Bara på prov. För att se vad det är alla pratar om. Ja, det är ju en väldigt omtalad tidning. Jag tror att den finns på skolbiblioteket, jag borde läsa där någon gång.
Mina föräldrar påstår att det är en borgartidning. Det kan säkert vara så att den inte är neutral, men båda blocken bor på samma jordklot så det borde ju ändå vara samma nyheter som gäller för en rödgrön Miku. Fast jag är ju rosa. Inte politiskt, antar jag.

Oj, vad jag babblar. Jag skall ju renskriva min uppsats om shiatsu nu. Det är redovisning på måndag, alternativ medicin.

Mikusagi

Inga kommentarer: