Pages

25 april, 2007

Mansvärld i TV-rutan

Först kom Burger King-reklamen med killar som sjunger att de är män och därför måste äta kött, vilket jag höjde på ögonbrynen åt. Sedan kom Coca Cola Zero-reklamen där en snubbe tjatar massa om hur jobbiga tjejer är att vara ihop med (gör som Magnus Uggla sjöng då, släng ut din tjej och bli gay!)...
det hela är ett skämt, right?

Jag tror knappast att Burger King och Coca Cola har män som viktigaste målgrupp. Särskilt inte Coca Cola, jag tycker jag bara ser tjejer, kvinnor och tanter stå och klunka i sig deras produkter. Fast det kanske är för att min umgängeskrets består huvudsakligen av kvinnofolk. Fast, jag tänker ju på vad jag ser på TV också.
Tjejer skall ju alltid banta, tydligen, eftersom de är tjejer, och då dricker de Coca Cola Light (och blir feta). Typ varje dag.
Jag ser sällan killar springa runt med cola i händerna, bara så där mitt på dagen. Okej, typ Jolt men nu pratar vi om Coca Cola faktiskt.

LOLZ

Mikusagi

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tjejer dricker Cola. Så gissa två gånger varför de gör reklam och vill vända sig till män?

/M