Pages

14 april, 2007

55 fakta om mig

Jag blev utmanad av Maruschka att öppna mitt hjärta och berätta en rad personliga saker med hjälp av en lista. Jag antog utmaningen eftersom jag känner mig lite hedrad över att få den.
Jag utökade listan lite, eftersom det fattades saker.

Tio första
Första bästa kompis: Therese i Fagersjö, tror jag o.O Kan vara Matilda på Vågis / Vågholmen också.
Första bil: Det var väl en liten färgglad plastbil.
Första kärlek: Om vi menar så där, barnsligt... så Lee, på lekis. Om vi menar mer... tonåringsaktigt, så någon som gick i min klass för flera år sedan (jag säger inte vem... än :ninja: )
Första husdjur: Rosso fanns i familjen innan jag kom, och var mer som en storebror. Första husdjuret som var MITT var marsvinet Agneta.
Första semester: Första sommarlovet var när jag gick i (eller ja, hade gått ut) sexårs tror jag. Då har man väl sommarlov?
Första jobb: Sommarjobb i två veckor på Rågsveds äldrecenter eller vad det nu heter.
Första köpta skiva: Som JAG köpte? Jag minns inte. Kanske någon av Backstreet Boys' albumar.
Första riktiga kärlek: Vad är en riktig kärlek? Jag vet inte var jag vill sätta gränsen så jag vågar inte uttala mig om det. Någon var det i alla fall.
Första piercing: Ingen :D
Första konsert: Robyn på Gröna Lund, tror jag. Typ -98 eller -00

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Jag råkade dricka vin i julas. Det var inte meningen, jag trodde att det var julmust. Annars, några klunkar öl för flera år sedan, innan jag blev nykterist.
Senaste bilfärd: Ja du... det måste ha varit några veckor sedan. Till kanske Farsta eller så.
Senaste filmen du såg: Passion of the Christ
Senaste ringda telefonsamtal: Mamma. Jag ringde och frågade efter mitt pennskrin. För jag är pluggis.
Senaste bubbelbadet: Fem år sedan kanske.
Senaste spelade CD: Mozart - Musikaliska mästerverk
Senaste kyss: Från Lingon. Idag.
Senaste gången du grät: Idag. Rätt så nyligen.
Senaste måltiden: Jasminris och kyckling.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Jag har aldrig varit på en dejt. Varför skall man hålla på med sådant?
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej. Jag blir förtjust i personer och ting vid ett ögonkast, ja, men inte kär, nej.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Tyvärr (jag blir äcklad av urringningar)
Fått ditt hjärta krossat: Kanske det.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Absolut inte.
Busringt till någon: Jag minns inte o.O
Kramat en kändis: Ja. Niclas Wahlgren.

Sju namn du tycker är fula
My
Liv
Barbara
Per
Lillemor
Freddy
Jag kan inte komma på ett sjunde, men det finns nog flera namn till jag inte diggar.

Sex saker du gjort idag
Åkt tunnelbana
Pluggat
Surfat
Ätit
Bloggat
Kramats

Fem favoritsaker utan rangordning
Rosa Pantern, mitt kära gosedjur som jag överväger att ge en egen blogg.
Min dator. Den är inte fantastisk men jag har fyllt den med fantastiska ting och den är en dator.
Min nya bok och mitt nya bokmärke. För att de är användbara och jag har fått dem av människor jag tycker om.
Mitt rum. För det är rosa och gay.
Mina pärlor. För att de får mig att slappna av och koppla bort verkligheten, och för att de är fina.

Fyra personer du kan berätta allt för
ALLT? Det går ju inte. Nej, ingen.

Tre val
Blått eller rött?
Blått (helst rosa)
Sommar eller vinter?
Vår
Choklad eller chips?
Choklad

Två saker att göra innan du dör
Plugga mera - kunna mera
Se fler pjäser, gå till Moderna museet (där har jag aldrig varit), blabla leka kulturell

En sak du ångrar
Jag är tonåring. Jag ångrar massa saker.

Jag är tråkig och utmanar alla som kan läsa och skriva svenska tillräckligt bra för att förstå och besvara frågorna.

Mikusagi

Inga kommentarer: