Pages

01 mars, 2007

Sammanfattning av mars' första dag; Bibliotek och galen ungdom

Idag var jag i stan.

Först på Stadsbiblioteket, där jag hittade till Ohj-hyllorna för första gången. Där fanns en subkategori för mansfrågor vilket förvånade mig (eftersom jag tidigare bara hade sett kvinnofrågor). Det fanns jättemånga frågor, men många som jag kollade igenom var bara så där... bla bla, ni vet. Författaren drar verkligen ut på det, babblar i tjugo sidor om hur makt kan tolkas utan att komma fram till något och utan att behandla ämnet som det står att boken handlar om. Känner ni igen situationen? Jag tycker det verkar gälla alla sådanna där böcker med många fotnotar/fotnötter/fotnoter i.
Jag tar gärna de smalare böckerna, och hoppas att det är författare som är mer rakt på sak som har skrivit dem.

Sedan skulle jag åka vidare, längre ut. När jag hade siktat in mig på spärrarna kom en kille fram till mig. Han såg lite ut som Arla, för han hade rött, långt hår och så var han i så där tonåren ungefär (jag är sämst på att gissa åldrar). Han sade att han hade tappat sin plånbok och behövde en tia till en biljett hem. Jag krånglade upp min plånbok men då sade han att han inte behövde någon tia. Jag blev förvirrad, och först tänkte jag att han kanske hade fått i en annan flik (ibland beskådar jag livet som genom ett Firefox-fönster) fanns sedan kom jag på att så fungerar det inte. Nej, han sade att det var ett socialt experiment (eller något i den stilen). Jag gick förvirrad därifrån och visste inte om jag skulle vara glad, sur, arg, förbluffad eller något annat. Jag tror att jag gjorde grimaser. Jag gör det när jag tänker, men inte så mycket när jag pratar. Vad jag vet.

En intressant dag.

Mikusagi

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Jag läser nästan aldrig. ;)

Anonym sa...

Lololol! XD Jag skulle lätt ha skrattat i det läget :3

Fint att Mansfrågor fanns.