Pages

12 mars, 2007

Melodifestivalen 2007; The Final Schlagerrapport

Så, finalen... schlagerfinalen, som den kallas.
Jag funderar över hur jag skall utforma det här. Skall jag skriva upp mina poäng igen? Jag har ju redan recenserat artisterna en gång.

Jag kan ta det i korta drag.

Om någon har alla poängen får personen gärna skicka dem, jag hann inte med, speciellt inte när Göran Fristorp pressenterade Sundsvalls röster.

  1. Andreas Johnson var inte bättre den här veckan, men jag gillar honom. Han fick 6 poäng av mig. Han är söt.
  2. Sonja Aldéns låt "För att du finns" har jag börjat gilla mer och mer. Jag går och sjunger på den ibland. Jag gav den 7 poäng. Usch för hennes fula klänning!
  3. Anna Book är härlig, och likaså hennes låt "Samba sambero". Varför fick den så få poäng? Av mig fick den 8 poäng. En låt som handlar om samba, men ändå låter lite svensk schlager på något hörn... hur lyckas man? Fortsätt i den stilen!
  4. Sebastian har inte mycket karisma. Eller har han det? Han har ingen sådan karisma som lockar Miku, men låten blir man glad av. 5 poäng fick bidrag nummer fyra.
  5. Marie Lindberg är charmig och hennes låt ännu charmigare. Jag gav den 8 poäng.
  6. Måns Zelmerlöw är lite så där Darin... inget speciellt alls, och inte låtarna heller. Jag var schysst och gav den 4 poäng.
  7. Tommy Nilsson ser fortfarande helt vilsen ut i sin kavaj. Det låter lite barndomsminne på något sätt för mig, Jag tror på människan. I stil med det jag hörde på radio om sommaren. Jag gav bidrag nummer sju 5 poäng.
  8. Sanna Nielsen har jag lite svårt för. Hon är liksom... för mycket. Som Carola, fast det blir liksom värre när hon inte har samma... ja, samma rang. Låten tycker jag om rätt mycket nu. Nästan jättemycket faktiskt. LIVET BÖRJAR HÄR OCH NU, DET BÄSTA I MITT LIV ÄR DU! JAG VILL GLÖMMA DET SOM VAR! VÅGAR DU, VÅGAR JAG! Låten fick 7 poäng av mig.
  9. Sarah Dawn Finer är helt okej. Till och med bra. Jag grät när hon sjöng "I Remember Love". Fast, jag tycker inte att den passar in i sammanhanget. Jag vill inte ha henne i min Melodifestival (som jag håller nära hjärtat, vilket ni kanske har märkt). I alla fall inte med den låten. Den fick i alla fall 6 poäng.
  10. The Ark tycker jag om. Ola var grymt snygg, söt, gay och het i lördags! Nu har jag lärt mig en del text också... Låten var på engelska, och det diggar jag inte. Jag vill ha svensk text och en riktig orkester. 8 poäng till "The Worrying Kind"


Det var mycket trevligt att återse Göran Fristorp. Jag har en av hans album på LP. Jag har köpt den helt själv, faktiskt.

Mikusagi

Inga kommentarer: