Pages

08 mars, 2007

Internationella kvinnodagen; avelsdjurlön

Hejsan!

Har ni saknat mig?
Så klart att ni har!

Idag är det åttonde mars, internationella kvinnodagen. Jag har sparat en Metro-tidning från sjätte mars (förrgår), för jag tänkte ta upp en insändare. Jag orkade inte då, men idag skall jag allt orka!
Peppar, peppar! (Vad nu det betyder, jag är som en härmfågel och förstår inte alltid vad jag säger.)

Så här står det

Sluta straffa dem som vårdar sina egna barn.
SKATTER. Den 8 mars borde feministerna avsluta kriget mot de vårdande mödrarna och i stället kräva lön för vården av egna barn.
Föräldralön ökar respekten för alla kvinnor, medan dagens politik bara gynnar karriärkvinnorna.
I dag saknar vårdande mödrar rätt till ett liv på existensmini-
mum. Mördare och våldsmän har kvar sin rätt att överleva genom statens försorg genom socialbidrag. Vårdande mödrar har berö-
vats den rätten. De straffas för att de vårdar "fel" barn, sina egna.
Det skulle hedra feministerna om de ville införa lön för egna barn. Då blir internationella kvinnodagen alla kvinnors dag!
Monica Bodling


Jag förstår inte alls vad hon menar, eller så menar hon något som är helt åt pipsvängen.
Hur skulle föräldralön öka respekt för alla kvinnor? Jag ser inte att det ökar respekt för t.ex. karriärkvinnor. Har Monica Bodling förresten tänkt på att inte alla kvinnor skaffar barn?
Föräldralön skall ju gå till män också, om jag har fattat det hela rätt. På Monica låter det som om det vore en kvinnolön.

Finns det inte en risk i att kvinnan återgår till rollen som avelsdjur om man inför föräldralön för just kvinnor? (återgår därför att jag har läst att det var i stort sett så man såg på kvinnan i Bondesverige)

De straffas för att de vårdar "fel" barn sina egna.
Menar Bodling att staten vill att kvinnorna skall vårda några andra barn?

Jag orkar inte skriva insändare till Metro. De måste ju ha namn och adress och allt. Sådant blir jag sur på. Vad skall de med mina personliga uppgifter till?
Dessutom blir det garanterat publicerat om jag bloggar, och jag behöver inte formulera mig så väl.

Mikusagi

Inga kommentarer: