Pages

12 februari, 2007

Krassligt gymnasium?

Min skola mådde inte så bra idag. Under alternativmedicinen gick strömmen, men bara under några sekunder. Vi hann knappt bli besvärade.
Efter AM var det brandlarm (jag tror att det var första gången för mig på HGY o.o), och alla var tvungna att springa ut. Jag lekte MVG-barn och ställde mig långt bort för att inte bli sprängd i bitar (skolan har kemikalier i vissa klassrum och hemliga garderober, så man måste stå långt bort för att inte dö när det brinner).
Under geografin verkade strömmen ha gått igen. Eller, i alla fall i vissa uttag. Jag vet inte säkert, det var släckt för vi skulle titta på något tråk genom over-head som vanligt.

Det var nästan roligt att ha "brandövning". Jag hade ingen jacka, och det var jag väl inte direkt ensam om heller. Ofta man går runt med sin jacka i skolan.
Vissa var helt obesvärade av kylan, andra verkade ha det lite tuffare. Folk darrade, kröp ihop, skuttade och allt vad de hade för sig. Själv kommer jag från Bäckahangens skola och är van vid att få stå ute i kylan, i sjuan gick det brandlarm så gott som varje dag. Till slut började jag ha med mig jackan till lektionerna.

Det var kul att träffa folk också. Först kom Natalia och Linnea och ville leka MVG-barn med mig, sedan kom Lena. Vi var fyra jätteduktiga MVG-barn som inte exploderade.
(MVG-barn följer alltid reglerna, de cyklar med hjälm och använder bilbälte.)

Jag hoppas att skolan mår bättre imorgon.

Mikusagi

Inga kommentarer: