Pages

25 februari, 2007

Inte bästa kombinationen

På helgerna lyssnar vi mycket på radio hemma. Den där kanalen som har Melodikrysset och Ring så spelar vi. Det är någon av SR-kanalerna.
Som jag förstår det, får man inte spela de låtar som skall vara med i Melodifestivalens final. Första gången gick inte vidare, så den har spelats ett par gånger.

Efter ett par lyssningar har jag kommit på att jag tycker att Rydés och Thuressons röster inte passar ihop. Först kommer en lugnande stämma, sedan en gäll. Om man jämför Anne-Lies röst med Thuressons, så låter hon som en skrikande häxa.

Jag var tvungen att skriva det, men nu skall jag snart plugga. Egentligen skall jag gå till biblioteket varje dag, men på söndagar är jag så slut! Jag kanske stannar hemma och skriver.

Mikusagi

Inga kommentarer: