Pages

13 juli, 2006

Arbetsdag 4

Idag började vi med en asfalltsgång. Runt om var det buskar som skulle klippas (men jag krattade och bar bort kvistar) som självklart gömde en massa bruna löv som absolut inte fick vara kvar, så vi krattade ihop allt i högar. Sedan kom en bil med skopa, och så skulle vi lasta in lövhögarna i skopan. Det var oväntat, vi hade inte fått höra att vi skulle göra något sådant. Nåväl, något förvirrade försökte vi få i varenda löv i skopan, fast de envist föll ned till marken när man tittade bort. Rebellöv :0
Efter lunch fick två fortsätta i Högdalen, alltså asfalltsgången brevid kyrkan, medan ag och två killar fick åka till en park och kratta ihop barr, pinnar och kottar. Skall inte kottar vara i parker? Leker inte barn med kottar? Nåväl, jag gjorde min arbetsuppgift så gott jag kunde.
Blir getingarna fler och mer påstridiga för varje dag? Vill jag verkligen fortsätta gå till jobbet?

Lunch: ICAs mozarella (djupfryst pizza) och festis, fast inte av märket Festis, utan någon annan. Apelsinsmak var det i alla fall.

Efter jobbet åkte jag till Kista Centrum, där Lingon bor. Han följde med mig in till Skivhuset eller vad det nu heter, och så köpte jag en film till mamma. Drutten och Krokodilen. Hon fyller år imorgon så jag tänkte lägga fram en present på bordet, så hon ser den när hon kommer hem från jobbet.
Jag och Lingon bråkade. I typ 10 sekunder. Vi bråkade om Drutten och Krokodilen.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

>w< Ni bråkar så gulligt.

Mikusagi sa...

Ja, det gör vi. För jag låter när vi bråkar.