Pages

12 juli, 2006

Arbetsdag 3; del 2

Jag har inte berättat vad jag fick göra på jobbet! Först krattade jag, och andra förstås, löv, ut ur buskar. Det var svårt, löven ville vara kvar bakom buskarna, och de fastnade i gräset ingen hade trimmat.
Efter lunch fick jag och en arbetskamrat städa i en bark. Först högg vi upp ogräs, som vi krattade ihop, sedan gick arbetskamraten och klippte buske (jag slapp - igen!) och jag fortsatte att kratta och ta upp ogräs, och så krattade jag upp grenarna som föll till marken när hon klippte.
Lite jobbigt var det, det var varmt, tungt, enformigt och en massa ungar sprang runt.
Fast idag var det ändå rätt kul :D

Förresten ringde jag Lingon under arbetet, vi pratade ungefär tio minuter. Arbetet jag gjorde just då klarade jag lika bra med en hand.

Lunch: Ris, fiskbullar, iskaffe med kardemumma

Mikusagi

Inga kommentarer: