Pages

11 juli, 2006

Arbetsdag 2

Arbetstiderna är 08:30-15:00, Lunch 11:30-12:00. Jag kom i tid idag igen. Eller, jag kom typ fem i eller fem över åtta. Ifall någon tunnelbana skulle fastna på spåret har så...
Vi får inte komma för sent, för vi måste åka till arbetsplatsen med bil D: En bil utan säkerhetsbälten O_O Det är läskigt! :gonk:

Idag sade arbetsledaren att tjejerna skulle arbeta på ena sidan av parken med lite olika uppgifter, och att killarna skulle klippa buske på andra sidan av parken. Könsuppdelning! Inte för att det gjorde så mycket, jag vill inte klippa buske, det verkar läskigt.
Hur som helst, arbetsuppdelning fick mig att tänka på en sak. I London, på Hamleys, hade de en avdelning för flickor och en för pojkar, och jag blev jättesur när jag såg det! MAN KÖNSUPPDELAR INTE LEKSAKER, ERA MODERATER! D:
Många saker på pojkavdelningen var sådanna jag brukade köpa eller önska mig när jag var liten. Jag var ingen pojke då, vad jag vet.

Till lunch åt jag ris och köttgryta, och så drack jag vanlig Pucko.

Att kratta fimpar är svårt, de följer liksom inte med. Det vore enklare att plocka med händerna, tycker jag.

JAG ÄR TYP ÄLDST! Tror jag...

Mikusagi

Inga kommentarer: