Pages

27 juli, 2006

Alla står still utom jag

Någon gång i mellanstadiet fick jag veta att när Ingemar Stenmark åkte skidor så stannade hela Sverige. Det är nästan som om jag var där, för folk berättar gärna om det. Minst en gång om året får jag det berättat för mig. Hur de samlades kring radioapparaten i klassrummet eller hur de struntade i att jobba för att istället leta upp en television.
Jag vet. Faktiskt.
Jag tvivlar på att jag skulle ha brytt mig om jag hade varit där. Jag skulle väl ha suttit på golvet och lekt med Barbie, och varit superlycklig för att jag hade Barbies, för sådanna dockor var ju exklusiva då och man hade oftast inte fler än 3... eller 5. Jag saknar att leka, det var länge sedan nu... nu kom jag av mig xD
Folk blir sura när jag gissar att jag inte skulle ha brytt mig om att titta på TV eller lyssna på radio eller läsa tidningarna om det. Man var tvungen att vara sportfåne, för det var ju ändå Ingemar/Ingmar (vad han nu hette) och det var i Italien och Sverige var bäst. Jag tror ändå att jag skulle ha hämtat en ABBA-LP och spelat den samtidigt som jag lekte med mina mörkhåriga, moderiktiga Barbiedockor.

Mikusagi

1 kommentar:

Anonym sa...

http://googlefight.com/?word1=ingmar.stenmark&word2=ingemar.stenmark