Pages

12 april, 2006

Utdrag från "Dagens Dummaste Fråga"

I Svenska Gillet på GaiaOnline.com finns en tråd som heter Dagens Dummaste Fråga, där det är meningen att skriva dumma frågor som någon har ställt.
De som diskuterar i det här inlägget är jag, Arla och PerT ^^

"Why does it rain?"
- en kille som heter Darin.


Jag tycker inte att det är en dum fråga, även om jag lärde mig varför det regnar redan i sexårs.


Av den anledningen tycker jag att det är en dum fråga. Han är trots allt äldre än sex år.


Men alla kan ju inte gå i så bra skolor som du och jag gör. Hur många var det inte som först lärde sig det i nian? Vi gick igenom det då (också).
Hans lärare kanske hoppade över det.


Jo, jag tänkte också exakt så, men hittade inte tråden "Offentliga funderingar från personer som tyvärr inte fått lika bra utbildning som ni". icon_confused.gif

Ska jag göra en sån tråd? :'3




Mikusagi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! xD
OFFPSTIFLBUSN.

Förresten heter inte en dialog mellan tre personer "triolog", som man kan tro av logik (syftar på filnamnen hos bilderna *haxor*). "Dia" kommer i det här fallet från ordet som betyder "mellan", inte "två" som i många andra fall. En andra stötta för den missvisande logiken (ursäkta mina endast eventuellt korrekta uttryck XD) är att "mono" (som i "monolog") betyder "ett" eller nåt sånt. Hursomhelst kan en dialog bestå av fler än två konversanter.

Mikusagi sa...

ARLA ÄR TILLBAKA!

Anonym sa...

Vilket vackert sätt att framhålla konversationen på. Med värsta avatarer och sådant. Snyggare än på Gaia, nästan o:

Mikusagi sa...

Jag är så kreativ B)