Pages

12 april, 2006

I'm da super girlfriend!

Idag har jag varit en duktig flickvän, tycker jag faktiskt. Lingonsylt är sjuk med feber, halsont och täppt näsa. Jag tänkte kanske titta förbi honom idag och se hur han mår, men det efter att jag varit på stan. När vi chattade sade han att han skulle gå till Apoteket och handla, och jag reagerade snabbt. MAN GÅR INTE UT OCH HANDLAR NÄR MAN ÄR SJUK! Åtminstonde inte när man är ensam. Jag skippade stan och åkte direkt till Kista för att se till att älsklingen inte svimmade på vägen till Apoteket, och för att vara beredd på att hjälpa till om han spydde (en gång gick jag till skolan i tron om att jag hade blivit frisk, men jag blev tillsagd att gå hem igen och på vägen hem spydde jag, så kan det gå). Så, vi köpte stuff and then mat.
Jag lovade att diska några tallrikar också ^^ Ja, jag använde två stycken när jag var där... men jag diskade fler. Det var mycket kvar i diskhon när jag slutade, men det är ju för att han samlar berg innan han gör något åt det xD
Lingon har bara en diskho, och bänken är liten och full med saker, så jag tyckte att det var mycket svårt att oragnisera min diskning... det blev bara att hälla på nytt diskmedel, skrubba och sköja av för varje grejs. Svårt att få plats, mer energikrävande än i ett vanligt kök. Tänk att göra det där när man är sjuk, jag som (nästan) är frisk orkar ju knappt. Ioförsig har jag bara lärt mig ett sätt att diska och det kanske är därför xD
Nåväl, idag har jag passat pojkvän, diskat lite åt honom och klagat lite på honom när han inte vilade. Duktig jag ^^

Mikusagi

3 kommentarer:

maruschka sa...

En glad påsk till dig, du som är duktig...det är inte alla som skatta sig lyckliga över att ha en snäll flickvän, det är väl Lingon och så min sambo då...*s*

Mikusagi sa...

Heh, ja, de skall vara glada! :P
Han är faktiskt lika snäll tillbaka, när jag hade mens samtidigt som jag var förkyld, var han hos mig och gjorde iordning alvedon. Själv orkade jag bara ligga i sängen och klaga över smärtan. Sedan höll han handen på min mage precis där man skall hålla så det inte gör ont, så slapp jag ^^

lingonsylt sa...

Jaa, du är en snäll banan. ^^ Jag tycker om dig.