Pages

27 april, 2006

Uppcon06

Jag kom nyss på att jag egentligen inte har så mycket att skriva om Uppcon... tror jag. Eller, jag börjar, så får vi se.
Jag var sjuk, ni vet, host, host, snörvel, snörvel, så jag var lite orolig att jag inte skulle orka. Lingon hade sovit hos mig natten innan, så vi gick samtidigt, och jag hade sällskap på tunnelbanan. Bra, tycker Miku. Jag tog med min sköldpadda, fast jag glömde att släpa den lös som jag hade tänkt.
Vi åkte tåg, det var kul... och läskigt, för tåget såg ut som ett flygplan, så jag blev rädd när jag steg in i det. En dam frågade Lingon om hjälp med att öppna hennes burk, och det fick hon. Min Lingon är en gentleman ^^ <3
Vi kom fram till Uppsala, och där fanns en massa människor. Det var läskigt. Hur som helst hittade vi till Uppcon, och där möttes vi av TessiTuss. Sedan fick vi armband, det var läskigt med missförstånd and stuff x__x Man skulle ha armbanden så att de visste att man redan hade betalat.
Vi sprang runt lite, träffade Shinobi, sedan gick vi på McDonalds där vi såg både Blixtra och Alicia-chan. Efter McDonalds köpte jag sockervadd til Lingonsylt, för det hade han inte smakat på innan. Tyvärr var det sockervadd på burk men det är ju bättre än inget. Någon på Uppcon blev avundsjuk på mitt fluffgodis ^^
En av de som satt och sålde saker kunde mitt namn, det var läskigt. Jag blev rädd... fast sedan kom jag på att det var Egon. Jag vet inte om jag blev mindre rädd för det >>;;
Jag gömde mig för Kyuu... fast han hittade mig ändå till slut. Jag är rädd för honom, han är ju värsta kändis eller något. Gagaga, hur som helst, vi träffade Valgarv också... ååh, jsut det! Folk spelade Nintendo DS! Vi med! En tjej kom och bytte hund med Lingon. Lingon fick kompisar ^^
Det var någon rolig föreställnign... få tänka nu... den där serien... vad heter den? Naruto! De körde igenom hela på väldigt kort tid. Tyvärr såg jag inte så värst mycket, men jag hörde berättarrösten och då kunde jag ju föreställa mig vad de gjorde.
Jag var trött, vi åkte hem. Jag såg förresten fyra personer från min skola där...

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uppsala nu igen alltså? Och jag har missat er en gång till?

/PGW

Mikusagi sa...

Bara en gång i år...