Pages

26 april, 2006

Skolarbete; Historia; Funderingar

Jag skulle vilja ta reda på hur Japan blev påverkat av atombomberna, förutom att en massa folk dog under ett få antal dagar. Vad hände sedan? Hur många drabbades av cancer? Kan man äta saker som kommer ifrån Hiroshima och Nagasaki? Spökar det? Landssorg? Blev det någon konflikt mellan Japan och USA? Vad hände?
Jag tycker att det är svårt att hitta fakta.

Hur som helst, jag förstår att Japan har återhämtat sig, för det enda jag hör därifrån är positivt. Nya musikgrupper, folk är glada och äter ute när det är sakura på gång, nya TV-spel utvecklas, man forskar om stamceller, manga ritas och sprids över världen... Jag tycker att ställningarna verkar okej, och det har jag redan kommit fram till, fastän jag inte har hållit på med arbetet särskilt länge.

Mikusagi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intervjua en japan! >w<

Mikusagi sa...

Min lärare? o: