Pages

02 mars, 2006

Tandläkaren i bygden

Idag var jag iväg till tandläkaren. Som vanligt har jag inflammerat tandkött. HUR GÖR JAG?
Det var kallt... jag åkte tunnelbana, vilket tog två minuter. För snöigt för att gå, tyckte jag. Strumpbyxorna var på under jeansen, ändå kändes det kallt om benen, varför? Mina strumpbyxor brukar värma rätt bra!
När jag skulle hem igen fanns det två tåg att välja på. Eller, det ena skulle komma om en minut, det andra stod redan där men skulle åka först om fem minuter. Jag valde det senare, ville inte komma ut i kylan efter bara tre minuter, sju minuter lät bättre ^^
Gah, kallt, men jag drog upp luvan och sedan dragkedjan så långt det gick, det var nog svårt att se mitt ansikte då.
(jag vet inte riktigt vad en bygd är)

Mikusagi
STJÄL INTE KATTERNA!

4 kommentarer:

lingonsylt sa...

Hoppas det gick bra hos tandis även om den skällde på dig! :heart:

Anonym sa...

En bygd borde vara något någon har byggt. Något byggt helt enkelt.

Fast så är det väl inte?
xP

maruschka sa...

Har bytt jobb och tappade bort dig, men nu är jag här igen och kan trivas i den Rosa världen ibland...*ler*

Mikusagi sa...

Lingon: Ja, det gick väl bra men oj vad hon tjatade om tandköttet.
Röntgen gick snabbt, inte höll jag på att kräkas heller.
Arla: Men är det inte typ by o_O
Maruschka: Oh! aldstarvisast.blogspot.com, var ju riktigt länge sedan jag var där.
Välkommen tillbaka hit! ^^ Jag hoppas att jag är välkommen tillbaka till din blogg :)