Pages

21 mars, 2006

Puss och snusk

På SESAM-dagen hann skolan inte med allt, så teaterföreställningen Puss och snusk (Ung utan pung, ni kanske känner till dem) fick vi se idag. Jag förstod inte riktigt meningen med det. Emellanåt sades väl något skolvettigt (betyder inte att jag tycker att det är något som är viktigt att ta upp, eller att jag tycker att det är oviktigt, betyder bara att det är något som skolan gillar att ta upp) men mest var det trams. Det var en hel del osmakliga skämt med.
Tillfällen jag minns att jag skrattade: När en grottman slog en tjej i huvudet och bar iväg henne.
Tillfällen jag helst ville missa: När en kille sprang runt i stringkalsingar, det var äckligt. När alla var nakna, det var mest larvigt. Första gången man fick se en rumpa i pjäsen, det var också äckligt!
Okej, folk skrattade. Ett tidsfördriv. Har vi inte viktigare saker för oss? Vissa lärare måste verkligen pressa ihop våra planeringar, för det kommer bara en massa studiebesök, idrottsdagar och annat i vägen. Det blir bara värre i längden.
Orka skollogik.

Mikusagi

2 kommentarer:

Erika sa...

Har sett Ung utan pung. Men jag är glad att JAG missade det som du fick se och helst ville missa ;)

Mikusagi sa...

Jag såg en rätt häftig steppshow av Ung utan pung en gång, tyvärr var den lite väl lång för mellanstadieelever.