Pages

29 mars, 2006

Planerat lördagsäventyr med min älskade och hundratals andra nördar

Den åttonde april skall jag och Lingonsylt åka till Uppcon. Hur? Jag vet inte, buss eller tåg antar jag. Varför? Därför! :x Vad Uppcon är? Ett konvent för nördar... jag vet inte riktigt, jag har aldrig varit där men jag tror att det liknar Doujinmadoi (som J-cult anordnar... vi kallar eventet för J-cult också, eftersom Doujinmadoi är svårt att komma ihåg, och tar lång tid att uttala).
Jag lägger in en liten filmsnutt från J-cult/Doujinmadoi förra året ^^



Mikusagi

6 kommentarer:

lingonsylt sa...

Jag tycker vi tar tåg. Går snabbt och är faktiskt billigt :)

Erika sa...

Och på det konventet var JAG! :) (culturen alltså)

Mikusagi sa...

Nej, var du? Är du hon som såg likadan ut som en annan? xD Och en tredje... det satt ju tre tjejer med likadant hår brevid varandra på en bänk! xD

Erika sa...

Jag tror inte det xD För jag umgicks med många fler än bara 2 tjejer. Var med många killar och tjejer som jag kände. Och jag klädde mig LÅNGT ifrån som en nörd. Det var första gången jag var där. Vi kanske ses "igen" på nästa J-cult om både du och jag går dit.

Mikusagi sa...

Du kanske satt brevid två jejer någon gång i alla fall? Okej, jag ger mig.
Hur klädde du dig om du klädde dig långt ifrån nördigt? o.O Och... Varför?

Erika sa...

Jag blev dit-tvingad av några kompisar. Hade svart t-shirt och blåa jeans.